24/06/2025 από Γράφει η Angelica Dimo (Di) για τους Dirty Vedi Off roaders 0 Σχόλια
«Η off-road βόλτα δεν είναι αγώνας,με την μάτια της Di”
Σε ένα κατ εξοχήν ανδρικό άθλημα, τολμώ να πάρω θέση σαν γυναίκα, καθώς οδηγώ κ εκπαιδεύομαι συνεχως για αυτό που αγαπώ.
Πάντα ήμουν αγοροκόριτσο κ ένιωθα πως οι αντρικές δραστηριότητες μου ταιριάζουν περισσότερο. Ωστόσο οι άντρες σπάνια μιλάτε για αυτά που σας ενοχλούν ανοιχτά...κι ενώ συναντώ τις ίδιες συζητήσεις κανείς δεν το κάνει θέμα τελικά.
Σκοπός του άρθρου αυτού, να αφυπνίσει κ να στοιχειοθετηθουν καποτε κάποιοι ξεκάθαροι κανόνες για τις δυσκολιες που συναντάμε, από τον σούπερ εγωισμό κάποιων, που δεν έχουν την ίδια πρόθεση οπότε μπαίνουν στο βουνό....
Λοιπόν, αγαπητοί λάτρεις του off-road, ας ξεκινήσουμε με τα βασικα: Η βόλτα δεν είναι Ολυμπιακό άθλημα. Δεν θα παρετε μετάλλιο για τα περάσματα σας, δεν παίζει ρόλο ποιος θα κάνει το πιο εντυπωσιακό σκαρφαλωμα, ούτε υπάρχει χρονόμετρο για τις επιδόσεις σας.. Επίσης, σε καμία περίπτωση δεν χαιρόμαστε αν κάποιος"σπάσει" γιατί η περιουσία του καθενός είναι υπόθεση!
Ας τα ξεκαθαρίσουμε αυτα.
Υπάρχουν κατηγορίες οχημάτων μας αρέσει ή όχι κ είναι σημαντικές να τις ξεχωρίζουμε.
Παραδείγματος χάρη...από τα λεγόμενα πολλών οδηγών. Διορθώσετε με αν κάνω λαθος, κύριοι μου...
Κατηγορία Entry – Το όχημα "μαμά", όπως το πήρες από την αντιπροσωπεία. Χωρίς τροποποιήσεις, χωρίς ιδιαίτερες εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά με τη σωστή προσέγγιση μπορεί να σταθεί αξιοπρεπώς σε μια χαλαρή διαδρομή.
Κατηγορία Κ1 – Εδώ έχουμε τουλάχιστον λάστιχο 80/20, ( mud terrain)
Το ελάχιστο σήκωμα 1 ίντσας (2,5 εκ)για επιπλέον απόσταση από το έδαφος, και φυσικά εργάτη, για τις δύσκολες στιγμές.
Κατηγορία Κ2 – Είναι τα οχήματα με αργές σχέσεις. Εδώ έχουμε τουλάχιστον 32" λάστιχα και ανω, είτε 80/20 είτε 100% εκτός δρόμου για μέγιστη πρόσφυση.
Το ελάχιστο ύψος του διαφορικού πρέπει να είναι 35 εκ, ενώ απαιτείται μπλοκέ διαφορικού (αέρα ή ηλεκτρικό) σε τουλάχιστον έναν ή δύο άξονες. Και, φυσικά, εργάτης γιατί οι λάσπες δεν αστειεύονται εδώ..
Σημειωση: Οι απαιτήσεις στα ελαστικα, διαφοροποιούνται, ανάλογα την βόλτα κ το υπέδαφος που έχει επιλέξει ο διοργανωτής
Δεν θα αναφερθώ στην Κατηγορία Κ3 γιατί εκεί πάμε σε αγωνιστικό επίπεδο κ μιλάμε για μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Προφανώς οι παρεξηγήσεις προκύπτουν στις παραπάνω κατηγοριες που πηγαίνουμε βολτα....και να περάσουμε καλά!
Ο εκάστοτε διοργανωτής μιας βόλτας…
Ο άνθρωπος που αποφασίζει ότι θα σας μαζέψει όλους, θα βρει τη διαδρομή, και ιδανικά θα σιγουρευτεί ότι κανείς δεν θα καταλήξει παγιδευμένος σε κάποιο βάλτο χωρίς σήμα στο κινητό. Αυτός έχει την ευθύνη να βρει ασφαλή περάσματα, να συντονίσει ποιος θα βοηθήσει σε κρίσιμες στιγμές, και κυρίως, να μην υποκύψει στον εγωισμό όσων θέλουν να πάνε από το «δύσκολο αλλά πιο εντυπωσιακό» δρόμο, γιατί «έχουν ψυχή» και «δεν μασάνε».
Αν το off-road είναι μια περιπέτεια, τότε ο διοργανωτής είναι ο σκηνοθέτης αυτής της εξόρμησης κι εσύ σαν καλός ηθοποιός, ακολουθείς οδηγίες για το καλό σου!
Διαφορετικά μπορείς πάντα, να πας κάπου μόνος κ να το σπάσεις αν θες ή να βρεθείς σε κανα χαντάκι.
Όμως όχι....γουστάρεις το κοινό που υπάρχει σε μια παρέα, το boost που σου δίνουν οι φωνές όταν περνάς ένα δύσκολο κομματι κ γενικά, με την παρέα είναι καλύτερα
Ωστόσο.. όπου λαλούν πολλοί κοκόροι ξέρεις τι γίνεται...Και το μεγάλο πρόβλημα ομολογουμένως είναι ο Εγωισμός!
Γιατί τα πράγματα περιπλέκονται;
Επειδή, φυσικά, κανείς δεν θέλει να παραδεχτεί ότι το όχημά του δεν είναι φτιαγμένο για αυτή τη βόλτα. Υπάρχει μια ανεξήγητη αλλεργία στο να αποδεχτεί κάποιος ότι δεν μπορεί να ακολουθήσει, λες και το να είσαι Entry ή Κ1 ειναι κοινωνικός αποκλεισμός. .....Και αν τολμήσεις να του πεις «Φίλε, αυτή η διαδρομή είναι για Κ2, καλύτερα να έρθεις σε κάποια άλλη», αρχίζει το δράμα:
«Δηλαδή μου λες ότι δεν μπορώ;;;»
«Τι λες ρε φιλαράκι; Εγώ περνάω απο παντού!!
«Και ποιος είσαι εσύ ρε φίλε;;!»
«Μας υποτιμάς;»
Όχι, δεν σε υποτιμά κανείς φιλαράκι, απλά τα physics είναι αμείλικτα . Αν το όχημά σου δεν έχει τα σωστά λάστιχα και ύψος, απλά θα κολλήσεις. Και μετά θα καθυστερήσεις τους πάντες, θα χρειαστεί ώρες για να ξεκολλήσεις, και οι υπόλοιποι θα χαλαστουν
Ο εγωισμός καταστρέφει τις off-road ΒΟΛΤΕΣ.... Αν κάθε οδηγός αποδεχόταν την πραγματική κατηγορία του, όλα θα ήταν πιο εύκολα:
- Οι βόλτες θα είχαν σωστό συντονισμό, αντί για χάος....
- Ολα θα κυλουσαν με χαρά κ γέλιο κ όχι νεύρα, βρισιδια ή ζημίες....
- Ο διοργανωτής δεν θα έπρεπε να παίρνει ρόλο ψυχολόγου εξηγώντας ότι δεν είναι προσωπική επίθεση όταν σου λέει ότι η διαδρομή δεν είναι για εσένα..
Οπότε, την επόμενη φορά που θα σας ρωτήσουν σε ποια κατηγορία ανήκετε για μια ΒΟΛΤΑ, μην ντραπείτε να πείτε την αλήθεια. Δεν είναι ντροπή να είσαι Entry ή Κ1. Είναι ντροπή να κολλάς και να καθυστερείς τους πάντες επειδή δεν ήθελες να παραδεχτείς ότι το όχημά σου δεν είναι για extreme καταστάσεις. Και ναι....είμαστε εκεί για να δοκιμάσουμε το όχημα μας κ έχουμε την "ομάδα" να μας βοηθήσει αν κολλήσουμε, όμως να σκεφτόμαστε λίγο λογικά.....
Αν στην ΒΟΛΤΑ, υπάρχουν πολλά οχήματα (πάνω από 50) συντονισου με τους κανόνες γιατι ο διοργανωτής έχει πολύ άγχος για να χαρείς εσύ..Αν έχει λιγότερα ( καμία 10αρια) δοκίμασε δύο τρεις φορές την ανάβαση σου κ αν δεν τα καταφέρεις βάλε τον εργάτη σου κ πέρνα για να παίξουν κ οι υπόλοιποι ....
Στην επόμενη βόλτα φίλε, άσε σπίτι σου τον εγωισμό κ θυμισου να έχεις μαζί σου κ έναν πυροσβεστήρα (που σχεδόν κανείς δεν έχει)
καθώς τα οffroad οχήματα μπορούν να πάρουν φωτιά λογο μεγάλων κλισεων...
Τελος...Δεν είναι κακό να σκεφτόμαστε λίγο κ να μπορούμε να διαχωρίσουμε κ τις περιπτώσεις οδηγών, που επιλέγουν να πάνε μια κατηγορία κάτω για να μην προκαλέσουν αντιδράσεις, ενώ θα μπορούσαν σαν expert να ανεβάσουν το οχημα τους σχεδόν παντού λόγο ικανότητας.
Αυτό που βλέπω εγώ....είναι ότι οι πιο ικανοί έχουν σεμνότητα κ τα κοκόρια, μιλούν για επιδόσεις ενώ κανείς δεν βλέπει...
Σεβασμός λοιπόν κ αγάπη φίλοι μου
Lets play guys
Σχόλια
Γράψτε ένα σχόλιο