20/06/2025 από Γράφει ο Ερμής Dirty (Ve) για τους Dirty VeDi Off roaders 0 Σχόλια
CST CL-24 Dragon Claw: Το λάστιχο που μας έκανε να νιώσουμε ότι οδηγούμε κάτι πολύ πιο δυνατό απ’ το Grand Vitara μας
Μπορεί ένα λάστιχο να σε κάνει να νιώσεις ότι έχεις αλλάξει… κατηγορία οχήματος; Αν μας ρωτάτε, μετά τη δοκιμή των CST CL-24 Dragon Claw η απάντηση είναι ναι. Και μάλιστα το καταλάβαμε από την πρώτη στιγμή που πατήσαμε χώμα – αλλά και άσφαλτο.
Τα συγκεκριμένα ελαστικά μάς τα παραχώρησε για δοκιμή ο άνθρωπός μας στην Κοζάνη, ο Δημήτρης Δεβετζής από το Devetzis Electro Service & Tyres. Χωρίς πολλά λόγια –μόνο την ατάκα:
«Δοκίμασέ τα και δεν θα χάσεις».
Δεν χάσαμε. Το αντίθετο. Κερδίσαμε εμπειρία.
______________________________________________________________________________________________
Τι το διαφορετικό έχουν τα CST CL-24;
Πρόκειται για ελαστικά τύπου Mud Terrain (MT) με έντονα επιθετικό πέλμα, φτιαγμένα για να γαντζώνουν εκεί που τα άλλα σπινάρουν. Η διάσταση 33x12.5 R16 που δοκιμάσαμε είναι χτισμένη για σκληρή off-road χρήση, με πλευρική ενίσχυση, βαθιές αυλακώσεις, και τετράγωνα μπλοκ που σε κάνουν να πιστεύεις πως οδηγείς πάνω σε ράγες
Τοποθετήθηκαν σε ζάντες 8”, ενώ ιδανικά –σύμφωνα με την CST– θα έπρεπε να είναι 10”. Παρ’ όλα αυτά, το λάστιχο δούλεψε χωρίς πρόβλημα, δεν ξεζαντάρισε πουθενά, ούτε μαγούλιασε ακόμα και με πίεση 6psi.
______________________________________________________________________________________________
Δοκιμή στην πράξη – Αθήνα, βουνά, λάσπη και πίστα
Η διαδρομή μας ξεκίνησε από Αθήνα προς Πάτρα – πρώτη δοκιμή: άσφαλτος. Πίεση 27 psi, άνεση απρόσμενα καλή για τέτοιο πέλμα, θόρυβος ελάχιστος, μικρό τρέμουλο στο τιμόνι (που λογικά θα εξαφανιζόταν με πιο φαρδιά ζάντα).
Στο φρενάρισμα το λάστιχο «κολλάει» στην άσφαλτο, κάνει ήχο, και το αμάξι ακινητοποιείται με ακρίβεια. Μοναδική παρατήρηση: 3 λίτρα/100km παραπάνω κατανάλωση, αναμενόμενα για 33άρια MT.
Ανεβαίνοντας στα ορεινά της Πάτρας, πέτρα, πλαγιές και νεροφαγώματα – 12 psi πίεση.
Το λάστιχο σε κατευθύνει με ακρίβεια, δεν σου δημιουργεί την αίσθηση αβεβαιότητας, δεν κοπανάει και σε αφήνει να ρολάρεις με σιγουριά. Σε απότομες ανηφόρες με φόρα – γάντζωνε χωρίς να χρησιμοποιήσουμε τετρακίνηση.
Είναι από τις λίγες φορές που το Grand Vitara ανέβηκε βουνό σα να ήταν πιο «χτισμένο» απ’ όσο είναι.
______________________________________________________________________________________________
Πέρασμα σε ποτάμι – πίεση 6 psi και απόλαυση
Κατεβάζουμε στο 6 psi για να περάσουμε ποτάμι. Εκεί το Dragon Claw μαλακώνει κι άλλο, χωρίς να «μπουχώνει». Δεν έχεις αίσθηση ότι οδηγείς με ξεφούσκωτο λάστιχο.
Απορροφά τις πέτρες, ακολουθεί τις εντολές του τιμονιού με ακρίβεια, και δεν κάνει κοιλιές.
______________________________________________________________________________________________
Τελική δοκιμή στην πίστα του Skartaekato – εκεί που φαίνεται η αλήθεια
Επιστροφή σε κομμάτι ασφάλτου – το Grand Vitara πατάει όπως ακριβώς θέλεις, υπάκουο, προβλέψιμο, χωρίς καμία τάση να ξεφύγει.
Πίστα με λάσπες, εμπόδια και βαθιά σκαψίματα. Το CST CL-24 δεν λύγισε πουθενά.
Σε κάθε εμπόδιο το λάστιχο έσκαβε, έβρισκε πρόσφυση, και τραβούσε το όχημα έξω με βλάσφημη ευκολία. Δεν χρειαστήκαμε μπλοκέ, ούτε εργάτη.
Όλοι όσοι ήταν παρόντες σχολίαζαν όχι μόνο το performance, αλλά και το πόσο όμορφο δείχνει το πέλμα – κάτι που οι MT χρήστες εκτιμούν διπλά.
Συμπέρασμα από Dirty VeDi
Δεν θα γράψουμε μεγάλα λόγια.
Θα πούμε μόνο το εξής:
Το Dragon Claw είναι λάστιχο που σου επιτρέπει να οδηγείς “γλυκά”, χωρίς να το παλεύεις. Κάνει το αμάξι σου να μοιάζει πιο σοβαρό απ’ όσο είναι.
Αν έχεις τετρακίνητο και θέλεις ένα MT που να δουλεύει παντού, που να συγχωρεί, να κρατάει, να μη σε τρομάζει και να σε εντυπωσιάζει, τότε σου το προτείνουμε με κλειστά μάτια.
Και αν θες να το αποκτήσεις, ο Δημήτρης Δεβετζής από το Devetzis Electro Service & Tyres είναι ο άνθρωπος σου. Άμεσος, επαγγελματίας και άνθρωπος της off-road κοινότητας.
Μας το είπε και είχε δίκιο:
Δοκίμασέ τα και δεν θα χάσεις.
Σχόλια
Γράψτε ένα σχόλιο